zondag 24 oktober 2010

het vermijden van belastende stoffen doet zo goed!

Dat ik over MCS wil spreken is niet omdat ik zelf mijn verhaal graag op het internet zet. Van origine heb ik niks met computers, ik ben deze hoek noodgedwongen gaan verkennen.
Maar wie wil nu met z'n hele hebben en houden op het net staan?
Ik eigenlijk niet.
Dat ik dit schrijf is dat het me zo in het diepst van mijn zijn heeft geraakt. Ik ben niet van vechten en rechten, maar ik moet dit aan de kaak stellen. Ik wil gehoord worden.
Het meest elementaire wat een mens in zijn wezen raakt is de erkenning dat hij er is en er zijn mag.
Het gekke is dat ik in heel mijn sociale leven, relatie, familie, vrienden, buren geen enkel probleem heb. Ik heb me helemaal suf gepiekerd en in de eerste plaats steeds bij mezelf gezocht van, wat doe ik niet goed? Hoe kan het dat ik zulke nare ervaringen in de gezondheidszorg heb?

Voor de antwoorden ben ik in mijn zoektocht wel verder gekomen. Ik ben geschrokken van alles wat ik heb gelezen en geleerd en ervaren heb.
De gezondheidszorg is zelf ziek.
Oké er gebeuren best heel goede dingen, er zijn mensen werkzaam in de zorg die met ziel en zaligheid werken. Dank daarvoor.
Echter die kant van het verhaal bedoel ik niet. Alles heeft een keerzijde. En op het moment dat je in die andere kant verstrikt raakt, is de Nederlandse zorg helemaal niet zo geweldig.
MCS o.a. heeft geen erkenning, dokters weten hier niet van, politiek verschuilt zich achter de professionals die het allemaal zogenaamd zo goed weten. Je zit in de welbekende cirkel.
Hierdoor krijg je geen goede hulp, maar ook geen geld. Op zeker moment is je spaargeld aan het opraken of helemaal op. Aanpassingen in huis die je nodig hebt om te overleven omdat het nog de enige plek is waar je moet kunnen zijn, kosten vaak veel geld. Ik heb het niet over een chemievrij shampoobusje. Maar b.v. over het verwijderen van meubels of vloerbedekking, of in mijn geval, koken op gas vervangen door elektrisch. Filters voor water en luchtzuivering. Het kan om de gekste dingen gaan, waar een niet gevoelige zich niets bij voor kan stellen.

Als er iets is wat ik vetgedrukt mag schrijven: ALLE VERWIJDEREN VAN BELASTENDE STOFFEN EN HET BLIJVEN VERMIJDEN ERVAN HEBBEN MIJN GEZONDHEID ENORM GOEDGEDAAN.
Het werkt prima. Het is zo ook duidelijk dat het geen flauwekul is.
Als het een psychisch verzinsel zou zijn, dan zou men hier absoluut door de mand vallen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten