zaterdag 4 december 2010

O.2. De herxheimerreaktie

Een van de eerste dingen waar ik over wil vertellen is de herxheimerreaktie. Omdat ik daarmee iemand waarschijnlijk heel veel narigheid kan besparen, door er je van bewust te laten worden. Heel duidelijk een van die dingen waar ik geen notie van had.
Een herxheimerreaktie doet zich voor wanneer een lichaam te snel ontgift en er meer gifstoffen vrijkomen dan het lichaam in staat is om uit te scheiden. Wanneer dit gebeurt, kan hoofdpijn, misselijkheid, braken en algehele malaise het gevolg zijn. Hoewel dit maar een korte periode duurt, kan het ernstig zijn en iemand er van weerhouden om het doel te bereiken. Het komt ook wel voor dat iemand niet weet wat er gebeurt en denkt dat er een regressie optreedt. 
lees 
http://members.home.nl/me-cvs/content/herxheimerreacties.html en
www.shirleys-wellness-cafe.com/Detox-Ontgiften-Genezen.htm
Niemand had mij hierover verteld. Toen ik dus aan het begin van mijn weg terug stond en ik via een orthomoleculair arts Ron Velthuis erachter kwam, dat al mijn waardes van vitaminen en mineralen te laag of veel te laag waren, was ik begonnen met supplementen te nemen. Toen ik op aanraden van internist Wijlhuizen ook nog even moest bekijken of er mogelijk parasieten in het spel waren, kwam ik tot de ontdekking dat dat inderdaad het geval was. Dientamoeba Fragilis en Blastocystis Hominis. Volgens huisartsen niet pathogeen, dus voor gewone mensen, die zijn onschuldig en hoef je niet te behandelen.
Nou, daar denk je als je een immuunsysteem hebt dat het behoorlijk af laat weten, heel anders over. Ik wilde dolgraag van mijn parasieten af. We weten toch immers de betekenis van het woord parasiet. (Een parasiet is een levensvorm die zich ten koste van een ander organisme (de gastheer/vrouw) in stand houdt en vermenigvuldigt). Ik ben van mening dat ik in mijn toestand, ieder procentje van energie voor mezelf moest/moet terugroepen.
Ik had zoiets van die dingen moeten mijn lijf uit. Mijn huisarts vond het geen noemenswaard die parasieten. Onze verhouding liep hier rond die tijd totaal vast. (niet alleen hierop natuurlijk.) Reguliere medicijnen daar stond ik ook niet voor te trappelen, wegens mijn slechte ervaringen. Via de orthoarts kreeg ik DarmocarePara, een natuurlijk middel. NOOOOOUUU, een natuurlijk middel kwam ik achter, kan je ook behoorlijk te grazen nemen. Ik ben tot 6 stuks inname gekomen en ben daar een portie beroerd en slecht van geweest, dat wil je niet weten. De wereld voor doedelzak aanzien. Ik kreeg hier een reactie van knallende hoofdpijn, veel pijn in spieren, onverminderd dagen achtereen hevig misselijk, en veelvuldig braken.
Achteraf begrijp ik dat dit dus de beruchte herxheimerreaktie was. Had geen idee van wat me overkwam, geen enkel plan van aanpak om maatregelen te nemen. Een heel wijze les, als je wilt ontgiften en je bent flink ziek, doe het dan heel doordacht en zoek echte deskundigen. Met mijn kennis nu, zou ik gaan voor een natuurarts of iemand die al bewezen bedreven is in ontgiften. Vraag de persoon waar je hulp aan vraagt eerst uit en kijk wat voor indruk je daarbij opdoet. Dat is echt een stap in de goede richting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten